Z akéhokoľvek dôvodu dôjdete k rozhodnutiu, že je potrebné predať vašu firmu, nezabudnite sa uistiť, či je to naozaj to, čo chcete, a či nachádzate v takej situácii, ktorá si predaj firmy doslova vyžaduje. Poprípade sa porozprávajte sa s ostatnými majiteľmi firiem a požiadajte ich o radu. Každý podnik má svoj jedinečný príbeh, ktorý vo všeobecnosti odráža povahu a život majiteľa a to, ako o podnikaní uvažuje. Dôvody na predaj firmy sú takmer vždy iné. Najbežnejšie dôvody na predaj sú však väčšine z nás jasné. Ale bez ohľadu na to, prečo sa chystáte predávať, odporúčame vám v prvom rade chrániť seba a spoločnosť investovaním do konzultanta na strane predaja, ktorý dokáže jasne identifikovať primeranú trhovú hodnotu vašej firmy, keď sa už rozhodnete vašu firmu predať.
Avšak, ak po predaní vašej firmy máte stále záujem podnikať, tak vám táto stránka ponúka veľké množstvo potencionálnych nových spoločností, ktoré môžete vlastniť! Ak kupujete firmu, ktorú ste sám nezaložili, pochopiteľne budete o niečo menej oboznámení s jej vnútorným fungovaním a podrobnosťami o jej produktoch, procesoch, zamestnancoch a financiách, ako keby ste firmu vybudovali sami. To môže byť trochu prekážka, najmä ak len práve začínate. To platí najmä vtedy, ak vstupujete do odvetvia, v ktorom vám chýbajú skúsenosti a túžite po svojej prvej spoločnosti.
Pripravte sa, že pravdepodobne budete musieť stráviť veľmi veľa času učením sa všetkých podrobností ohľadom vašej novonadobudnutej firmu a pripraviť sa taktiež na to, že cesta k znalosti nebude určite jednoduchá. Začínajúce podniky totižto často podceňujú náklady a čas, ktorý si chod firmy vyžaduje. Súčasní zamestnanci vo firme, ktorú kupujete, môžu mať kvôli svojim dôverným znalostiam nápady, ako zlepšiť veci, ktoré by nový vlastník neimplementoval. Je preto mimoriadne dôležité si ich vypočuť!